Tuesday, December 31, 2013

Do Mii mowimy tylko po polsku...

Nadia ma zakazane rozmowy z Mia po Niemiecku. Tylko Tatus moze do niej mowic po niemiecku bo przeciez nie moze mowic po polsku ;-) Raz zaczal mowic po niemiecku przy Nadii a ta od razu go upomniala: 
'Papa nie mozez mowic po niemeicku.'
'But I cannot speak polish, Nadia'
'To mow po angielsku bo Mia nie rozumie po niemiecku' ;-)
Ciekawe jak dlugo moja Nadia bedzie konsekwentna? Mam nadzieje, ze naucze dzieci rozmawiac miedzy soba po polsku. 
Np. wczoraj Nadia odwiedzila kolezanke, ktorej rodzice pochodza z Polski ale tam w domu rozmawia sie po niemeicku i dzieci nie chca i nie potrafia mowic po polsku. Kazdy robi jak uwaza ale chyba szkoda troche…
My uczymy sie z Nadia razem. Ona mnie uczy jak wymawiac po niemiecku jak ja jej czytam niemiecka ksiazke i razem ja tlumaczymy. 
A nasza niemiecka babcia znalazla nam ksiazeczke niemiecko - polska:Zoe&Theo spielen Mama und Papa /bawia sie w rodzine. 
image

No comments:

Post a Comment